|
LASTİK KONTROLÜ
En az bir ömür daha güvenle taşıyabilecek, kaplama işlemi için uygun lastiklerin seçildiği aşamadır.
TAMİR
Lastik kaplama işleminin bir parçasıdır. Tamir işlemindeki amaç lastikteki yaraların orijinal esneklik ve mukavement korunarak ekonomik ve güvenli bir şekilde onarılmasıdır.
RASPALAMA
Lastik yüzeyindeki oksitlenmiş kauçuğu uygun pürüzsüzlük sağlayarak ve lastiğin orijinal şekline bağlı kalarak balans yaratmadan temizlemektir.
KRATER AÇMA
Krater açma işlemi kaplama işleminin en önemli aşamalarından biridir. Çünkü lastikteki yaraların temizlenmesi bu istasyonda yapılır. Lastiğin kaplamadan sonra iyi performans vermesi bu istasyonda yapılan işçiliğin kalitesiyle doğrudan orantılıdır.
SOLÜSYONLAMA
Solüsyonlamada amaç lastik pişene kadar sırtı lastiğe yapışık tutmak, temizlenmiş lastik yüzeyine havanın neminin nufuz ederek oksitlenmesini önlemek ve kordların uç kısımlarını kapayarak sızdırmazlık görevi görmektir.
DOLGU
Dolgu işlemi yaraların temizlenmesi sonucu oluşan çukurları doldurarakdüzgün bir yüzey elde etmeyi amaçlamaktadır.
SIRT UYGULAMA
Doğru sırt kauçuğunun uygun şekilde raspalanmış ve solüsyonlanmış lastiğe uygulanması işlemidir.
ZARFLAMA
Sırt kauçuğu ile raspalanmış lastik yüzeyi arasında basınç farkı oluşturarak sırtın lastiğe iyice yapışmasını sağlayan bir işlemdir.
PİŞİRME
Kaplama işleminde pişirme kauçuğun lastik gövdesine vulkanizasyon denilen bir kimyasal yöntemle yapışmasıdır. Pişirme işlemi otoklav denilen ve birden fazla lastiği içine alabilen özel kazanlarda yapılır.
SON KONTROL
Kaplanması tamamlanan lastiklerin uzman kişilerce kontrol edilerek kullanıma uygun olup olmadığının
|